fredag 16 november 2012

Historien fortsätter


 Jag har den senaste veckan lagt ner en en ansenlig mängd timmar både kvälls och nattetid tillsammans med min vän Richard i efterforskningar runt två baser som det idag i Sverige hittills funnits väldigt lite information och sammanställningar om. Det är två baser utöver SEPALS vilka även dessa fyllde oerhört viktiga funktioner i kampen om ett fritt Norge genom motståndsrörelsen som stod i direktkontakt med Forsvarets Overkomando i London vid tidpunkten.

Genom helt nya kontakter har vi fått och är på väg att få floder av djuplodande information ner i minsta detalj om förehavanden, historik, bilder och massor med berättelser om dessa. Jag lovar er...detta är toppen av ett isberg, vi har bara börjat skrapa på ytan ännu.

Så snart vi lyckats samla tillräckligt med material runt detta så kommer vi att sammanställa och sprida denna information och berättelser på lämpligaste sätt.

I morse vaknade jag och hade fått svar från en av de kontakter jag hittat och som då gav mig helt osannolik information att gå vidare med. :-) Jag har ståpäls!!

ETT STORT TACK TILL DIG WENCHE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar